Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

im. bł. o. Rafała Chylińskiego w Zgierzu

WERSJA STRONYKONTRASTOWA MONO
  1. Dane kontaktowe

    Adres:
    ​95-100 ZGIERZ, UL. DŁUGA 56

    Numer telefonu / FAX:
    ​42 716-42-13, 693-003-064, fax 42 716-65-90

    Godziny pracy Ośrodka:
    od poniedziałku do piątku: 8:00 - 16:00

    Świadczenia rodzinne:
    wtorki: 8:00 - 17:30
    pozostałe dni: 8:00 - 15:30

    Przyjęcia interesantów:

    Dyrektor:
    wtorki, godz. 10:00 - 12:00

    Kierownik Działu Pracy Socjalnej:
    wtorki, piątki, godz. 10:00 - 12:00

    Kierownik Działu Świadczeń:
    wtorki, godz. 10:00 - 14:00

  2. Aktualności

  3. Zamówienia publiczne

    Dokument z dnia: 2018-10-31
    Data zakończenia: 2018-11-15
    Status zamówienia: Zakończone
    Dokument z dnia: 2018-10-31
    Data zakończenia: 2018-11-15
    Status zamówienia: Aktywne
  4. Okres zasiłkowy 2018/19

    Okres zasiłkowy 2018/2019

    Przypominamy o nowym okresie zasiłkowym, który rozpoczyna się dla funduszu alimentacyjnego i świadczeń wychowawczych w październiku, dla świadczeń rodzinnych w listopadzie

    Wypełnione i kompletne wnioski przyjmowane będą od 1 sierpnia 2018r.

    Więcej informacji: Dane kontaktowe

RZĄDOWY PROGRAM „DOBRY START”



UWAGA !!!

Składając wniosek drogą elektroniczną jako organ właściwy należy wybrać Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Zgierzu przy ulicy Długiej 56.


Świadczenie dobry start przysługuje w wysokości 300 zł:

• rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo- terapeutycznych – raz w roku na dziecko; • osobom uczącym się – raz w roku.

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

• przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
• przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności;
a także w przypadku:
• ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia;
• ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następują odpowiednio na wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodziny zastępczej, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka, dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektora regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo osoby uczącej się.

Osoby zamieszkałe na terenie miasta Zgierza wniosek będą składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu, Zespole ds. Świadczeń Rodzinnych i Świadczenia Wychowawczego, przy ul. Łęczyckiej 24, a w przypadku ubiegania się o świadczenie dobry start na dziecko umieszczone w pieczy zastępczej albo ubiegania się o świadczenie dobry start przez osobę uczącą się będącą osobą usamodzielnianą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zgierzu, przy ul. Sadowej 6a.

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku.

Wnioski złożone po upływie terminu, o którym mowa powyżej, pozostawia się bez rozpatrzenia.

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.

Świadczenie dobry start realizowane jest na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018, poz. 1061).

Kontakt MOPS Zgierz:

tel. 42 716-71-94
tel. 693-001-373
tel. 693-001-376
tel. 693-002-483
tel. 693-002-653

Więcej informacji: Informacje o Programie Dobry Start na stronie MRPiPS - zapraszamy!

ZałącznikWielkość
PDF icon Wniosek Program Dobry Start121.79 KB
PDF icon Załącznik do wniosku103.9 KB