Wnioski o świadczenie „Dobry start”

7 Cze 2019

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następują odpowiednio na wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodziny zastępczej, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka, dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektora regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo osoby uczącej się.

Osoby zamieszkałe na terenie miasta Zgierza wniosek będą składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu, Zespole ds. Świadczeń Rodzinnych i Świadczenia Wychowawczego, przy ul. Łęczyckiej 24, a w przypadku ubiegania się o świadczenie dobry start na dziecko umieszczone w pieczy zastępczej albo ubiegania się o świadczenie dobry start przez osobę uczącą się będącą osobą usamodzielnianą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Zgierzu, przy ul. Sadowej 6a.

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start będą przyjmowane od dnia
1 sierpnia 2019r. do dnia 30 listopada 2019r., a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca 2019r. do dnia 30 listopada 2019r.


Składając wniosek drogą elektroniczną jako organ właściwy należy wybrać Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Zgierzu przy ulicy Długiej 56.

Wnioski można składać droga elektroniczną  – za pomocą następujących kanałów:

  • Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS); 
  • Portalu informacyjno-usługowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej- Emp@tia (empatia.mrpips.gov.pl); 
  • Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP (http://epuap.gov.pl/); 

bankowość elektroniczna.

Świadczenie dobry start przysługuje w wysokości 300 zł w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

• przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;

• przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności;

a także w przypadku:

• ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia; 
ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia –
w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje
w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.

Wszelkie informacje na temat świadczenia „dobry start” będą udzielane, przy ul. Łęczyckiej 24 lub pod niżej wymienionymi numerami telefonów: 42 716-71-94, 693-002-653, 693-001-373, 693-002-483, 693-001-376.